22 juni 2011

Pretty in Pink




Oooooh! Imorgon kan jag hämta denna underbara film på konsum plus 9 andra klassiker från 80-talet!

Footloose
Den nakna pistolen
Snuten i Hollywood
Fira med Ferris
Ombytta roller
Flashdance
Titta vi flyger
Crocodile Dundee
Planes trains and automobiles
Pretty in pink

Jag kan inte få nog av 80-talsfilmer just nu. Det görs inte film av detta slag längre. Enkelheten, romantiken och alla våra egna problem försvinner med den. Det slutar alltid lyckligt!

Andra underbara klassiker i samma känlsa jag gillar;

Karate kid
Tillbaka till framtiden
Rock ´n´Roll Highschool
Grease
The Warriors
Convoy
Bugsy Malone
Ghostbusters
En kille och en tjej
G
Stockholmsnatt
Nu blåser vi snuten
Sixteen Candles
Can´t Buy Me Love
Nyckeln Till Framgång
Who´s That Girl?
Tjejen som visste förmycket
Tjejen som föll överbord
Tjejen...
.....................
......................................

The End

1 kommentar:

  1. Jag adderar dessa till din lista!

    Jag älskar dessa amerikanska 80tals filmer innerligt, speciellt dom så kallade "College/ high school" filmer!

    The Breakfast Club
    Somekind of wonderful
    Girls just wanna have fun
    Lucas
    Roxy
    Häxor, läxor och dödliga lektioner
    Edward Scissorhands
    Fast times at ridgemont high
    Ferris Bueller's day off

    SvaraRadera