5 oktober 2011

Twin Peaks väcker minnen














För väldigt länge sedan såg jag denna underbart snygga serie. Jag minns trailern som visades på TV´n och jag kände genast en lycka i kroppen. Äntligen något bra på Tv´n tänkte jag. Nu ser jag och min man serien igen. Ingen av oss har sett den på 20 år så spänningen är på topp. Jag gillar tanken av att vi har sett på Twin Peaks samtidigt och även en del konserter utan att känna varandra. Det är helt fantastiskt roligt och fint att min man spanade in mig för nästan 15 år sedan. Det var en måndag efter jobbet, Blondie hade konsert på Cirkus i Stockholm och jag hade rosa hår och mina coola roadrunners. Minnet därifrån är förklaringen till vad min man sa till mig första gången vi träffades: -Ah, där är ju du som jag alltid har varit kär i! Det gör mig lycklig.






1 kommentar:

  1. Läskiga, läskiga men alldeles underbara serie! Fick DVD-boxen av Henke i julklapp för ett par år sen. Uppskattar den mer som vuxen. Var så rädd för hela grejen med Twin Peaks som barn, när vi absolut inte fik se de inspelade avsnitten på VHS, men gjorde det ändå. Den är så jäkla grym! Men fan va läskig Killer-Bob är i Laura Palmers vardagsrum... Uuuhh!

    SvaraRadera