18 juli 2011

Landet calling..














Återigen en helg på landet efter en tuff arbetsvecka. Det kördes motorbåt o grävmaskin, grillades och avverkades skog! Trippel L var överlycklig att få köra både motorbåt och grävmaskin med farfars hjälp. I genhjälp högg vi in, och tog ner en 15 meters död gran på tomten. Efter 4,5 timme låg den nyklyven och staplad i vedbon. Jag är mäkta stolt faktiskt! Det inre agget flög som den klyvna trästammen. Något en typisk Stockholmare nästan skulle kunna betala för på ett Spa? Om det är åldern som skriker efter skog o land kan jag inte svara på men fytusan vad avkopplande det är att slippa stressen i centrala stan, även om jag älskar Stockholm självklart. Jag skulle aldrig vilja flytta härifrån. Men när telefonen är avstängd och du är fri att bara knalla ut på verandan i mysklädsel, det finns inget som kan ersätta den friheten istan för mig just nu. Vad är frihet för Er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar