3 juli 2011

Min fina svärmor, tack för att du finns i mitt liv!










Min fina svärmor fyllde år idag! Hon är den varmaste och den mest omtänksammaste kvinna jag har träffat. Hon lyssnar alltid och ger dig de finaste o bästa råden. Hon bär något magiskt i sig då alla djur dras till henne, helt otroligt. Hon har ett lugn som vi alla borde ha. Jag är så lycklig att du finns i mitt liv, tack!


Vi bakade den godaste sommartårtan som syns på bilden ovan. Så jag bara måste ge er receptet.

Tårtbotten:

2 ägg
1½ dl socker
1½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk smör
1½ dl hett vatten
1 lime

Vispa ihop ägg och socker poröst. Blanda ihop vetemjöl och bakpulver väl. Häll ner smör och vatten med äggen och blanda ihop. Blanda ner vetemjöl och den rivna limen. Grädda i 15 min i 175 grader.

Tårtan

1 mango (fryst) och lite blåbär
Vispad grädde
Vaniljkräm
Färska bär

Mixa mango med blåbär och vaniljkräm att ha emellan tårtbottnarna. Bred på vispad grädde och dekorera med bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar