10 juli 2011

Paradiset - Tillträde Förbjudet






















I helgen var vi och besökte min gamla dagisfröken som bor i Paradiset på ön Oaxen utanför Mörkö. Jag har tidigare aldrig varit där, men det var verkligen paradiset, med kalkstensbrott, fladdermusgrotta, sandstrand, ödehus och havsluft. Det var som att kliva in i en saga, så underbart vackert och idylliskt. Namnet paradiset uppkom då huset vi besökte var en arbetarbostad med en högre standard än tidigare hus på ön. Mystiken finns fortfarande kvar, så jag tipsar er att besöka ön innan den renoveras sönder med vräkiga bostäder. Det tipsades även från öborna om deras julmarknad, vilket nu står på min önskelista. Mer om min dagisfröken och var dagiset då fanns berättar jag om senare.

1 kommentar:

  1. Jättfina bilder!

    Resturangen servera supergod mat! En gång i tiden när jag var nitisk vegetarian så komponerade dom en egen 3 rätters till mig. En av det godaste middagar jag någonsin ätit!

    SvaraRadera